2018-10-31

Misstag som du måste undvika i sociala medier

Nyligen så presenterade sajten SocialMediaToday en relevant lista över misstag i sociala medier som du måste undvika.

Så här ser deras genomtänkta och relevanta lista ut i tolv punkter.

1. Du delar bara innehåll om företaget

2. Du ignorerar din publik och vad de behöver och förväntar sig

3. Du begränsar typen av innehåll alldeles för mycket

4. Du lyssnar inte på dina kunder

5. Du har skapat en säljfokuserad social närvaro utan personlighet

6. Du engagerar dig inte i din relation med publiken

7. Du raderar eller ignorerar negativa kommentarer

8. Du har flera stavfel och grammatiska fel

9. Din kundservice i sociala medier är mycket dålig

10. Du tenderar att publicera innehåll på ett ansvarslöst sätt eller agerar okänsligt

11. För många hashtags förekommer i samband med din aktiviteter i sociala medier

12. Du försöker inte bidra till en tvåvägskommunikation med dina nuvarande eller potentiella kunder.